söndag 21 juni 2009

Another week of my life

Oj, nu har det gått många dagar sen jag sist skrev, but you don´t have to worry any longer, jag ska berätta. Last Monday there was a girl who didn’t know was to expect from another week of her life, now she knows.

Måndagen spenderades framförallt av träning i alla dess former, och av en sväng till Katrineholm tidigt på morgonen. Jag måste bara nämna hur extremt skönt det är att få spela fotboll igen, en känsla jag inte ens kommer försöka mig på att förklara, säger bara: en blött gräsmatta, en fotboll & duggregn.

På tisdagen började sedan vårt Norrköpingsäventyr då jag mötte upp Ellen och Matilda på stationen efter jobbet vid halv sju för avfärd mot Katrineholm och en sovplats hos Hanna. Kvällen hos Hanna bjöd på god glass, tv-tittande och mycket fnitter från rummet intill. Klockan halv åtta på onsdagsmorgonen var det två uppspelta flickor och jag som klev upp för att äta frukost och göra sånt tjejer gör varje morgon. Efter två varv på stationsparkeringen klev vi på tåget till Norrköping, där också Josse mötte upp oss. Detta skulle dock bara bli början på en dag full av äventyr, intensiv shopping och goda skratt. Vi började med att läsa läskigt skrämmande horoskop i Metro på en trappa i väntan på att affärerna skulle öppna. Det blev en massa provande hit och dit, såväl snygga som mindre snygga kläder. Dagen bjöd också på mycket kameralek, skratt och självklart trånade efter skor och ”gula shorts”. ;)
Det vore omänskligt att inte låta omvärlden få ta del av vår glassupplevelse. Vi tänkte nämligen ta oss en glass, en sockerkick, för att orka med sista timmarna av shoppingen. Saken var bara det att vi hade ätit väldigt goda sallader någon timma innan och var fortfarande lite mätta och fick den här gigantiska glassen, en kula täckte en hel bägare, och vi tog två. Mastigt värre.
Vi hann också med lite ”turistande” innan det bar av hemåt, min slutstation blev Katrineholms station där jag och Hanna hade lite kvalitétime på kvällen eftersom pappsi är i Tyskland. Vi var en sväng hos Cissi, glassade lite i solen, sen blev det toast och nördande framför Desperate Housewifes.



På torsdagsmorgonen vaknade jag upp i en soldränkt, underbart mysigt, rum i ett tomt hus. Oh, tystnad, frukost i fred och en lång varm dusch = en bra start på morgonen. Efter en promenad i staden bar det av en sväng till Flen över dagen, hann med ett gympass och fotbollsträning. Efter en sväng på lager med familjen Lifvakt åkte jag och Robin tillbaka till Katrineholm för att invänta en saknad pappa. Kramkalas och Catch up blev ett bra slut på en bra dag.
Helgen som har varit behöver ett eget inlägg, så titta in längre fram om ni, det lär bli läsvärt (a)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar